Wednesday 7 May 2014

TUTORIAL NAK PUTUSKAN HUBUNGAN BERCINTA (LAWAK)


assalamualaikum



sekarang, aku nak share sikit cara-cara acanne nak putuskan hubungan percintaan yang agak lawak.

well as korang tahu lawak tu subjektif. ikut citarasa masing-masing. ada orang akan rasa lawak dan ada sebaliknya.

nak putuskan hubungan cintan cintun ni bukan senang kan? even bukannya cinta disebabkan perkahwinan atau silaturahim yang memang terbina.

but nasihat aku ,  berfikirlah sebelum bercinta sebab cinta itu ibarat menggaru kudis. semakin digaru semakin sedap. cinta jugak boleh disebabkan ketagih. makin lama makin nak. jadi , kepada sesiapa yang belum lagi pernah kapel , macam aku , janganlah sekali-kali mencubanya. cinta itu parah . hahahaha *laugh evil*

sebelum tu , aku nak gitaw kat korang yang bahawasanya kalau korang nak mintak putus, please please and please jangan cakap camni. "awak/sayang/baby/biy/abang blablabla nak mintak putus". nak tahu tak kenapa? sebab... ni bukan caranya nak mintak putus tapi cara suruh pasangan korang pujuk balik. nanti adela tak sampai ati la kesian la simpati la sayang lagi la apew la. nampak tak maksud aku ni? 

Di bawah adalah antara ayat-ayat lawak + pedas yang korang boleh gunakan :

Pegi mampus "
"Mak tak restu"

"Mak saya yang tentukan jodoh tuk saya"

"Couple itu haram"

"Wei kita putus hg jgn nk semak kt aku dh" 

"aku dah ada gf yang kaya , plus comel. Kau ada ? "


"Awak... Marilah same2 kite mengakhiri hubungan kite dgn tasbih 

kafarah dan surah al-asr"


"Bf: you i nk u tau yg ILY

Gf: awhhh sweetnye, tapi klau u ckp full lagi sweet

Bf: Ok. I'm leaving u."



"aku dh x da teruna ... x pun ada cancer testis"


"aku ni sebenarnya penjenayah yang dikehendaki"


"aku dah dapat hidayah"

Di bawah ni lak antara perbuatan lawak yang boleh dilakukan:

1. Tunjuk awek baru

2.Ambik wudhuk , baca bismillah. jangan lupa azan sekali

3. pekong calculator Casio fx-570MS

4. cakap pasangan korang yang curang

5. suruh dia tengok Quran kenapa tak leh kapel

so, ini sajalah yang aku sempat pikirkan . ahaks ! pape hal aku nak advise awal-awal , sediakan terus jiwa dan raga korang kalau betul-betul nak mintak putus. kalau sempat , tempah terus kubur , batu nisan and perkara untuk bekalan masa akhirat sebab aku takut pasangan-pasangan korang buat counter strike.

sekian sahaja daripada aku . 

selamat mencuba!!


8 comments:

  1. hahaha,,, nice tutorial :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengs , berkat tunjuk ajar kawan-kawan ( :

      Delete
  2. Jenguk^^ and done follow :)

    ReplyDelete
  3. aisyeh...... nak bercinte tu biar berpade 2..... kalau mang niat nk kapel then putus then buat ag mcm tu... takot2 payah nk jumpe cinte sejati nt..... kite boleh mainkan org, takot2 nt org mainkan adk beradik kite plak.... balasan tu ade..... huhu hanye peringatan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yup , memang betol pun. kehidupan hanyalah pilihan. so think before action . right? hehe

      Delete

MY BLOG AGE

Lilypie Angel and Memorial tickers


PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger
My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my