Friday 14 December 2012

Kis@h Cint@

Bismillahirahmanirrahim .. :) huhu ..
First of All , saya nak bagitahu ini adalah kisah rekaan je taw . huhu . tiada kaetan anatara hidup n sudah matii . Hope u allz yg lewati blog saya ni mendapat pengajaran dan pengalaman .

Cerita ini mengisahkan seorang budak perempuan yang bernama Siti Hajar tetapi lebih dikenali dengan gelaran Cik Ha . Hari ini adalah hari pertama persekolahannya di sekolah menengah . Seperti kebiasaan para-para pelajar melihat senarai nama untuk mengetahui kedudukan mereka dikelas yang mana. . "Haish ! Takkan nama aku takde kot . mane nama aku ni . jangan cakap aku salah sekolah . tapi takkan mak ayah aku salah hantar kot ". Hajar menggaru kepalanya yang tidak gatal . Lepas dia mencari namanya sahaja dalam satu jam itu , akhirnya barulah terdetik dihatinya untuk menanyakan di kaunter yang berada berselahan dengan dashboard itu . Sebenarnya , dia tidak tanya awal-awal sebab dia malu dan takut . kalaulah dua benda tu takde dalam perwatakannya memang dah lama dia tanya . Dengan tergetar-getar dia bertanya , " Um, akak . Eh , cikgu . Boleh saya nak tanya . Saya dah cari nama saya kat senarai tu tapi kenapa takde ek ? " Hajar menudingkan jarinya ke arah dashboard yg dia berada disitu selama 1 jam tadi . " Oh adik form berape ?" " Masuk ni form 1" . " Oh , adik tak tengok ke label atas dashboard tu senarai nama pelajar form 4 ? Memang la tak jumpe. " .Dengan perasaan yang bercampaur baur seperti air ABC  terus dia melangkah ke arah dashboard yang ditunjukkan oleh cikgu tadi . 'kalau aku tahu tu name form4 sahaja dh lame dah aku boleh masuk kelas " . (=.=') 


bersambung..
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

MY BLOG AGE

Lilypie Angel and Memorial tickers


PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger
My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my