Tuesday 22 April 2014

TEMUDUGA UTP


assalamualaikum

today at this moment , i want to tell my experience when i was at universiti teknologi petronas (utp) at bandar seri iskandar,tronoh,perak on 19 april 2014.

*aceceh mentang-2 interview dlm english an speaking r skali dua dok saloh rase*
biar bayok brokeng pongg

aku rase aku cerita dari awal mesti orang boring kan , papepun aku nak cite ugakx ><
hahaha *evil laugh*

since aku dengar bahawasanya temuduga educamp dah boleh cek aku un try ar cek online either aku dapat ke idak aka tersenarai ke idak dalam nama-nama yang bertuah tu. then aku pun klik lah link INI then masukkan aku punye emel n password kat tempat yang udah disediakan tu kan. 

pastu lps tekan proceed , jeng -jeng ,


alhamdulillah utp berkenan ngan nama aku yang comel and senaraikan aku diantara yang bertuah !

from that day , i struggled for hard and tough day by day *broken-broken!* , usha-2 mne blog yang ade crite serba sedikit tentang temuduga educamp. ade yang kene tajuk aid matter, sport policy,traffic jam,cyberbully, air forces and etc.

ok mls dh nk cter pnjg 
then
then
then

sampai di utp , mcm byase , terpesona dengan kecantikan and keindahan natural beauty dye .

>masjid utp<

>dewan canselor utp<


>library bertingkat utp<

sampai jew kat dewan canselor tu , jmpe ngan meknun and her gengs, emiza and err.. err.. ntah tak ingat *jgn mrh* hehe. kenal ramai sangat orang sampai tak ingat nama. ><

lpas siap beratur panjang and daftar segala bagai and everyone got their own cars as well as me (c106) that represnted for c-grup and 106 was stand for the 'angka giliran'.(-_-)

then, slot berceramah and so on blablabla.
tibe lah mase utk pegi ke ujian berkomputer. ujian ni selama 2jam setengah . takdela lama sangat cuma adelah rase sakit tulang belakang . haha. tambah-2 dahla baru lepas ujian UKCG , jalan pun mcm org dlam pantang lagi. aa terbaikk..

next, hbis jew ujan tu , kitorang geng c and d ni naikla bas untuk gi makan menjamu selera perut yang memang lapar tahap gaban and dahaga tahap tanah tapi tak leh nak jamu banyak sangat sebab berdebar ngan interview jap lagi kat khemah yang disediakan depan masjid. 

kul 2 petang , fasilitator pun panggil grup c untuk ke blok b (kalau tak silap) . masa tu wat dunno jew sebab tengah best lagi duk rest even dah dipanggil. lpas 5 minit baru la pegi ,mase tu semua orang dah pegi kat bangunan tu kecuali aku and the geng.pastu mula la kena blebel di fasi. hmm,,, (-_-)

then , masukla dalam satu bilik yg dipanggil bilik preparation dan disitulah mulanya bergabungnya aku,ainun ,faris,amir and the SEP WOKYOh(tak ingat nama la ,hehe ).

aku mula-mula cam byase arr malu ar nak cakap ngan orang luar. kat sekolah pun aku bukan byase pun cakap ngan laki apatah lagi bile dukluar sekolah lagilaa..
then , aku pun try la wat-wat ilang malu sikit , lau tak, takde maknenye nak jadik grup discussion.

time ni memang kalut sebab masing-masing tak tahu dia nak apa and apa yang kene bentang depan interviewer nanti. semue pakat main hempas pulas jew ape yang ade dalam kepala hotak. kan3??

grup aku semue geng-2 budak pantai timur. 4 orang kelantan and sorang from terengganu iaitu meknun.:3 yang laki budak-2 mrsm kuala berang n yang perempuan budak-2 sekolah ehem-ehem memang mantap.

selepas tamat perbincangan (perbincanganla sangat,sembang adelaa)  kitorang pon move on to satu bilik len tuk persediaanindividual. setahu aku time ni tak boleh bercakap tapi aku tak tahu kenapa bising semcam je and aku pun ape lagi,join la sekaki.

masa ni, malu aku dah makin kurang .. and aku tanye la camne2 kat sorang pompan yg dpt sama tajuk cam aku. then, tibela mase aku dipanggil secara individu selepas si faris ni sampai setelah di temudugakan oleh penemuduga.

sampai jew aku kat pintu "panel 2" , aku tersalah ketuk pintu tu secara kuat . aduii, mengah tol. tak sangka aku jadi gtuw. masuk tu bagi salam cam byaase la kan. then dye tak suruh duduk pun lagi aku dah duduk. 

pastu dye pun tye. ready? yes, i'm ready . konon . tell about urself and ur family background. then , bla bla bla. what ur activity at ur represented school. lbih kurg cmni r soaln dye , tak dengar mana , tapi main agak jew. so, jwb jela bla bla bla.
pastu dye tye my result, what a's and what b's . what courses that i had chose. lepas tu aku pun cerita SERBA SEDIKIT tentang tajuk yang aku dapat tu iaitu traffic jam. then dye ckp , are u agree with all findings in the paper? aku ckp la aku agree dh mmg dh betol xkn nak disagree plak. haha

"u have done ?" aku pun gelak and senyap tetiba. "yes!" "ok,u can go out".
dengan hampanya dengan pasrahnye dengan taktahu kebende nyew aku kuar jela selepas mengucapkan thank you 3kali. haha. sewel an.

selepas turn meknun plak yg kne pegi, aku pun start la sikit-2 cakap ngan si amir juqi. grup aku kira bagus gaklah sebab saling tolong-menolong >.< suke sgt even aku terkapai-kapai kelemasan takde idea.

so tibelah mase kene interview secara grouping plak. duduk je beberapa saat, interviewer suh bincang sesame sendiri and dye ade keje kene keluar jap. waahh, resting time. mase ni , memang THORbaikk speaking kelantanese.... ^^

selepas tamat jew bincang, interviwer datang. cepat-cepat aku bagi signal yang keadaan dah tak selamat tapi disebabkan amir juqi trlalu syok bincang dalam bahasa kelantanese, dia tak sedar akan kehadiran signal aku. haha. memang terkejut jugak interviewer and si amir tu pandai pulak dia coverline. 

selepas dalam 10minit lebih, tamatlah grouping discussion aka educamp tersebut. 
semua orang happy and termasuk aku even aku tak bercakap  menonjol pun tadi.

lastly, we bertukar fb address and twitter u follow me, i follow u and we took just a photo of kenangan terindah. just a photo. 
and sampai sekarang satu photo tu aku xdapat dapat lagi dari si faris. aku geram sungguh duk tunggu gambar tu nak tulis blog pun susah, erhhhh ! hehe

so, tamatlah cerita panjang aku tentang temuduga utp yang indah ni.seriously aku gembira dpt kenal ngan geng-2 mrsm kuala berang 3 org nihh and dyorang memang sporting. thanks for all ea guyss..

penat menaip at 10:27 malam.
finish and publish !

to FARIS :  nak gambar !!
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

MY BLOG AGE

Lilypie Angel and Memorial tickers


PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger
My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my