Monday 7 April 2014

TEST JPJ

Assalamualaikum u ollz-,- 
macam sembel je pulak . ade ke takorang bace entry aku .takkire ler . haha. asalkan aku dapat pahalwajib .

sejajar ngan tajuk aku "test jpj" byase lah budak-budak lepasan spm mesti la mostly plan nak ambik lesen en. so arini aku  nak cite pengalaman aku lak ambik test tu semalam.

usually , aku bangun kul 6 but aritu aku bangun 6.45 am .alang-2 hari ujan keadaan sejuk,best ar tdur , layan tdur sampai tak sedar . haha *teruk-teruk*

mama siap marah lagi "kakak tak siap lagi ke? lamenye!" . hbis je ayat tu , aku terus kuar bilik tanpe tengok make-up and tudung aku ni ntah jetak ke ntah .
*jetak - lurus*

then , cam bese aku g skola mama and tunggu driver aku namanya aliff ashraff , 19 tahun lahir pada 23/5/1995 dtg mai ambik kat situ . aritu lambat sket dye dtg coz aku rsew dye bgun lambat . haha .

sampai kat tssb padang pak amat , aku un terus jumpe cikgu kamal yang cakap laju macam balin , hehe tapi sangat baik and tak cepat marah . aku sendiri takleh beza dia ngah marah ke tak.then, aku tengok kat satu kertas ni . ade nombor giliran .
nombor giliran aku nombor 27 untuk sesi 1. phewwww .. awal giler.
tapi pape takleh mengeluh sebab tak elok.  kan allah tolak rezeki kan , baru padan ngan muke . hewhew.

*dup dap dup dap jantung ni* orang tu memang ramai ar yg nak ditest . agak2 ade la dalam 100** .  kot. then ,sambil tunggu abang2 dan kakak2 jpj yang baik hati+comel+hensem  , aku ngan geng2 cikgu  kamal borak2 sal kerete mane yang best mane yang tak best .
*memilih budak2 ni an*

kat tempat belajar kete ni , aku kene gosip ngan driver aku tu . -,-  budak nye nama aliff ashraff tu la.. aku pun tak taw la nape kene gosip ngan dia. nak cakap aku selalu cakap ngan dia , tak ugak . btw , aku tak kesah pun sebab aku suke budak aliff ni . kecik-2 comel even pendiam tapi perbuatan dia bagi aku melawakkan . 


haha . heartbeat aku jadi bercampur baur bukan seakat takut ngan ujian tapi berdebar sebab die ade >.< . woi , aku tak minat kat dye pun la . 
ni joking je . poyo je.

then , tunggu punye tunggu giliran aku .. akhirnye nama aku dipanggil. "suria melati mane ?" tercengat , takut , berdebar tapi xde respon aku bagi.
"suria melati mane ?!! angkat tangan ."
" ye saye cik!! "
haha tu je respon aku selalu pelik dari orang . tak malu betoi..
"awak ambik ic and lesen ni , pergi kat kete number 7"

aku pun pi la naik kete tu . mule la muke hipokrit aku dah start. konon friendly la aku ni . -,-
"assalamualaikum cik. boleh saya duduk?" even aku dah duduk pun sikit. 

okeh , mengingati balik step2 yang diperlukan.
1.baiki tempat duduk
2.cermin sisi dan atas.
*aku bukak la tingkap kete , pastu pakcik jpj ckp " takyah la bukak cermin, dah boleh dah tu" hee senyum je
3. signal kanan and kiri sebanyak 3 kali
4. cek wiper
"nak kene wat jugak tak wiper ni cik?"
"tak payah..."
then aku tanye , kite nak g jalan mane ye ?
"jalan raya " ( -,-) *kuajaq*

then , start ler perjalanan aku diuji melalui jalan c. xsampai pun separuh..
"pandai dh ni . u -turn la . "
"kenapa lak ?"
"tak payah la. dah okey ni. takut nanti terlepas sampai machang plak . susah saya."
"haha .. orait boss"

gembire hati aku xdelaa banyak sangat step aku .

ssiap perjalan , aku tgok kertas nilai dpt 18/20 . woah ! terer jugak aku drive . hahaksssss..

dalam litar pun aku lulus jugak . alhamdulillah.
debaran aku tuk diuji telah tamat hari tu. xyah retest. tuhan telah permudahkan segalanya.

then, mama mari ambik balik umah.
yang sedehnye , haritu last day aku gi situ. maknanye pagi td last time aku jumpe aliff . uhuks sedeh T_T

btw, aku dpt number fon dye . hahaks. bukan aku yang mintak,dye yang mintak dulu. hehe. aliff2..

then arini aku mesej dye . haha. senyum aku tak putus. lawak arh dye . >.<

this is my lesen l . *lawa muke aku-,-*

so , aku penat nak tidur. hehe . settle. dan publish ! smile always yaaa :P




Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

MY BLOG AGE

Lilypie Angel and Memorial tickers


PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger
My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma Blogged.my